06swan

The swan, an animal that has always fascinated me, it is disproportionate, but it have breathtaking elegance. Famous is the tale of "The Ugly Duckling" by Hans Christian Andersen, published for the first time on November 11, 1843, different from the usual tales of winners and losers or heroes and wicked.
A simple swan puppy finds himself in a brood of ducklings, not included, laughed at, walking alone finds its true identity, beautiful as ever.
I like to consider it as a symbol of those who decide to take a different road from that which imposes Western society often accustomed to canons, an alter ego that I've probably not only chose it, but is not protected by copyright.Many are my shots that represent it, in all its power, its elegance, its status, with all the humility in front of the creator of this beautiful work of art of the animal world.

ITA

Il cigno, un animale che mi ha sempre affascinato, sproporzionato, ma di un'eleganza strabiliante. Celeberrima è la favola de "Il brutto anatroccolo" di Hans Christian Andersen, pubblicata per la prima volta l'11 novembre 1843, diversa dalle solite fiabe di vincitori e vinti o di eroi e malvagi.
Un semplice cucciolo di cigno che si ritrova in una nidiata di anatroccoli, non compreso, deriso, camminando da solo trova la sua vera identità, splendida come non mai.
Mi piace considerarlo come il simbolo di chi decide di percorrere una strada diversa da ciò che impone la società occidentale spesso abituata a canoni, un alter ego che probabilmente non ho scelto solo io, ma che del resto non è protetta da copyright.

Molti sono i miei scatti che lo rappresentano, in tutta la sua forza, la sua eleganza, il suo status, con tutta l'umiltà di fronte al creatore di questa splendida opera d'arte del mondo animale.